Realizacja wniosków Rady Nadzorczej za okres od 01.01.2024 r. do 30.09.2024 r.

Wnioski Rady Nadzorczej za okres od 01-01-2024 do 30-09-2024

  1. Omówiono sprawę zakupu budek lęgowych dla jerzyków celem instalacji na zasobach SM. – zakupiono i zamontowano.

  2. Jeden z Członków RN zgłosił konieczność wyciszenia bramy do wiaty śmietnikowej na osiedlu Duńska 4 – 10 – bardzo uciążliwe głośne zamykanie – naprawiono.

  3. Wpłynęło pismo dotyczące dokarmiania ptaków, a w szczególności gołębi i na wniosek Członków RN Zarząd przygotuje pismo dotyczące zagrożeń jakie niesie za sobą dokarmianie ptaków resztami pożywienia. Pisma informujące zostaną rozwieszone na tablicach w każdej z klatek należących do SM – informacja została zamieszczona na klatkach schodowych.

  4. Omówiono sprawę udzielenia odpowiedzi na pismo pana ……………………………… (Wiosny Ludów 38) – wsparto się w tym przypadku poradą prawną. – udzielono odpowiedzi.

  5. Jeden z Członków RN zauważył konieczność przycięcia krzewu zasłaniającego widok kierowcom pojazdów wyjeżdżających z parkingu przy ul. Duńskiej (szlaban) – wykonano.

  6. Zwrócono uwagę na konieczność intensywniejszego podlewania usychającej brzozy posadzonej przy wjeździe na parking przy ulicy Duńskiej – brak podlewania.

  7. Z przyczyn niezależnych od członków Rady Nadzorczej (brak materiałów, które miały być przygotowane przez zespół prawny SM w tym zarys regulaminu, odpowiedź na pismo mieszkańców) dyskusja dot. adaptacji dachów garaży przy ul. Duńskiej na przestrzeń tarasową nie odbyła się. Poproszono Zarząd o kontakt z działem prawnym i „przyspieszenie” w/wym. działań. – Zarząd przekazał do Kancelarii w trakcie realizacji.

  8. Zarząd przekazał informację, że na pismo wystosowane przez Dział Prawny jako odpowiedz w sprawie spornego korzystania z dachów garaży (jako tarasy) które zostało wysłane do mieszkańców przy ul. Duńskiej nie wpłynęła żadna odpowiedz w związku z czym Rada Nadzorcza zaproponowała przygotowanie koncepcji na budowę tarasów/balkonów wraz z kosztorysem, które zostaną wybudowane jako inwestycja SM. Jest to kolejna propozycja która ma zażegnać toczący się spór.

  9. Do SM wpłynęło pismo z Urzędu Miasta Wydział Ochrony Środowiska w którym padła propozycja przekazania na rzecz SM budek lęgowych dla ptaków. Członkowie RN z dużą aprobatą przystali na montaż kolejnych budek lęgowych, tym razem na osiedlu Wiosny Ludów 46. – Zarząd napisał pismo do Urzędu Miasta z informacja o zainteresowaniu budek lęgowych.

  10. W odpowiedzi na złożony wniosek firmy DHL o wydanie zgody na montaż paczkomatu po dyskusji członków Zarządu i RN podjęto decyzję o wskazaniu miejsca przy garażach przy Wiosny Ludów – brak możliwości montażu paczkomatu we wskazanym miejscu, brak zgody z DHL.

  11. Członek RN zwrócił uwagę na jakość sprzątania klatki i okolic budynku Wiosny Ludów 46 – niestety mimo uwag kierowanych do firmy sprzątającej nie ma poprawy. Podobnie jest na osiedlu przy ulicy Duńskiej, gdzie tez jest bałagan. – wystosowano pismo do firmy sprzątającej potrącono 10% kary umownej.

  12. Członkowie RN zaproponowali żeby sprawdzić możliwość montażu kolejnych paneli fotowoltaicznych na innych nieruchomościach będących w zasobach SM – Zarząd zaproponował Radzie że sprawdzi możliwości po montażu na Wiosny Ludów 46.

  13. Do bieżącej realizacji przekazano Zarządowi wniosek dotyczący Pani ………… ……………….. zamieszkałej przy ul. Boh W-wy 83b/……… o usunięcie problemów naprawy cyrkulacji ciepłej wody w pionie łazienkowym (długi czas oczekiwania na pojawienie się ciepłej wody od momentu odkręcenia zaworu) oraz usunięcie uciążliwości związanych z użytkowaniem zlewozmywaków w pionie kuchennym (nieprzyjemny zapach, głośne dźwięki) – prace zostały wykonane.

  14. Sprawy zgłoszonych przez Panią …………………., zamieszkałą przy ul. Wiosny Ludów 46/………. wniosków o przywrócenie dyżurów Rady Nadzorczej
    i upublicznienie niniejszej informacji na tablicach informacyjnych we wszystkich lokalizacjach oraz zmianę sposobu rozliczania kosztów utrzymania czystości poprzez wprowadzenie jednostki rozliczeniowej uzależnionej od ilości osób zamieszkujących w danym lokalu a nie od metrów kwadratowych powierzchni lokalu Członkowie RN przedyskutują na kolejnym zebraniu ze względu na potrzebę głębszej analizy
    – informacje na bieżąco są na stronie internetowej.

  15. Zaproponowano aby przesłać do mieszkańców informację obrazującą skalę wzrostu kosztów eksploatacyjnych w układzie procentowym – ze szczególnym wskazaniami wzrostu kosztów niezależnych od SM – w trakcie realizacji

  16. Na złożony pisemny wniosek mieszkańca ul. Boh. Warszawy 83b dotyczący poprawy cyrkulacji i ciśnienia ciepłej wody – Zarząd natychmiast zareagował wysyłając firmę, która po odkręceniu przykręconego zaworu usunęła problem.

  17. Członek RN zapytał o plany dotyczące malowania klatki schodowej w budynku przy ul. Wiosny Ludów 46 – malowanie będzie zrealizowane do końca 2024 roku, mimo przekroczenia zaplanowanego budżetu – malowanie klatki w trakcie realizacji.

  18. Zwrócono uwagę na potrzebę przycięcia żywopłotów – zlecono w miesiącu październiku.

  19. Prośba o zwrócenie się pisemnie do zarządcy chodnika wzdłuż ulicy Duńskiej / granica działki, o przycięcie odrostów żywopłotu (mają kolce i są niebezpieczne) – pismo zostało przygotowane i przesłane udzielono odpowiedzi że prace zostaną wykonane w IV kw 2024r..

  20. Wykoszenie „dzikiej łączki” przy skrzynce gazowej (przy ulicy Duńskiej) – wykonano przez konserwatora.

  21. Konieczność zgłoszenia do Straży Miejskiej odholowania samochodu (Volkswagen Golf) zalegającego na miejscu parkingowym (parking wzdłuż ulicy Duńska) – wysłano pismo do straży miejskiej, samochód dzięki pomocy straży miejskiej został odholowany.

  22. Prośba o sprawdzenie przez Zarząd istnienia możliwości zareklamowania nasadzeń drzew, które wyschły lub ocenę przez firmę stanu drzew – gwarancja – przegląd z firmą ogrodniczą

  23. Po zmianie planu rewitalizacji placu zabaw widać konieczność wymiany siedzisk przy piaskownicy – spotkanie z mieszkańcami realizacja placu zabaw IV kwartał 2024 lub I kw 2025.

  24. Wykoszenie chwastów przy klatce 50 – wykonano.

  25. Likwidacja wiszącego kabla do oświetlenia wiaty śmietnikowej (vis a vis klatki
    nr 46) – inny sposób powieszenia, zmiana instalacji –
    zrealizowano.

  26. Naprawa rury spustowej (rynny) – ściana budynku przy szlabanie – zrealizowano.

  27. Prośba o sprawdzenie zasadności wyznaczania miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych na terenie spółdzielni – czy są obowiązkowe. – liczbę miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych ustala się na podstawie art. 12a ustawy o drogach publicznych i są obowiązkowe. Powyższe nie dotyczy jednak miejsc wynajmowanych, w szczególności miejsca na terenie przy garażach. Znajdujące się tam miejsce jest wynajmowane.

  28. Prośba o sprawdzenie zgodności oznaczenia miejsca parkingowego vis a vis garażu nr 59 i 60 – czy prawidłowo zaznaczona jest koperta – Wspomniane miejsce nr 33 jest wynajmowane. Oznaczenie nie jest istotne w tym kontekście.

  29. Zwrócono uwagę na konieczność przycięcia/wycięcia drzewa iglastego przylegającego do balkonów budynku Duńska 4-10 (klatka nr 6) – przygotowano wniosek o zezwolenie na usunięcie ww.

Zarząd

25-10-2024 rok